Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2009

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ.

Η μετανάστευση είναι ευλογία για το τόπο. Δήλωση του Κωνσταντίνου Καραμανλή το 1956. Και ερήμωσαν τα χωριά. Τότε το χωριό μου είχε 500 κατοίκους και τώρα που το επισκέπτομαι δεν ακούγεται φωνή γαϊδάρου. Ούτε ακούς τροκάνι προβάτου. Οταν πλησίαζα με αναμένα τα φώτα του αυτοκινήτου διέκρινα μέσα στο σκοτάδι αλεπούδες και φαινόταν να αναρωτιούνται ποίος είναι αυτός ο παράξενος επισκέπτης.

Και πέρασε από τη σκέψη μου η συμβουλή του αστυνόμου που με προέτρεπε να μεταναστεύσω και του δήλωνα, εγώ δε πρόκειται να βρεθώ ούτε σπιθαμή έξω από την Ελλάδα, αλλά με παραξενεύει το ενδιαφέρον σας. Ηταν ειλικρινής μαζί μου και μου έδωσε την απάντηση. "Γιατί θέλω να διώξω μια λόγχη από τη πλάτη μου". Γι΄αυτό η μετανάστευση ήταν ευλογία για το τόπο.

Πρώτα πρώτα παρείχε ασφάλεια αφού κάθε πικραμένος θα έπαιρνε το δρόμο της ξενιτειάς. Χαράς το πράγμα. Ολοι οι επονίτες ήταν μιάσματα της κατοχής μυημένοι στους εαμοβούλγαρους κομουνιστές, επικίνδυνοι εχθροί της χώρας. Και ερευνόντας στη μνήμη μου που όσο και να θέλουν μερικοί να αμφισβητήσουν, ανακαλύπτω εκτός από τη μετανάστευση και άλλα ευτράπελα από τη βασιλευομένη δημοκρατία.

Εφημερίδα Αθηναϊκή. "Ενώ ο γιός μάχεται στη Κορέα ο πατήρ συλαμβάνεται και κλείνεται εις τας φυλακάς για αγροτικά χρέη" και στη πρώτη της σελίδα για πολλά χρόνια έγραφε "ποιός πήρε τα 193 δις " ηταν η αναπροσαρμογή του δολαρίου από το Μαρκεζίνη από 15 έφτασε 30 το δολλάριο. Τη παραμονή όμως της προσαρμογής έχουν ανασυρθεί από τις τράπεζες 193 δις δραχμές και γινήκανε δολάρια. Λόγος του Μαρκεζίνη στη πλατεία Συντάγματος. "Αθηναίες και Αθηναίοι, είμαι βέρος Αθηναίος και δεν θα ήθελα για κανένα λόγο η ελληνική οικονομία να διατελεί υπό προθεσμία "

Από τα 190 δις και από τις πολεμικές αποζημιώσεις, με τα λιμπερ (καράβια) ξεπετάχτηκε το ελληνικό δαιμόνιο των αυτοδημιούργητων ελλήνων εφοπλιστών και έγινε η ανακατανομή του πληθυσμού. Ολοι οι ήρωες του Γράμμου θα γίνουν θυρωροί στο Κολωνάκι. Ολοι οι ανταρτόπληκτοι υπηρετικό προσωπικό. Αντε να γίνει και κάποιος βιομηχανικός εργάτης. Οσο για το δημόσιο χρειάζεται πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων που μόνο οι ταγματασφαλίτες το έχουν καθαρό.

Τι θυμάται το γεροξεκουτιασμένο γερασμένο αητόπουλο. Κάποιοι που φωνάζανε "Βάστα Ρόμελ", αλλά δε βαριέσαι και Σκόμπυ να φωνάζανε το ίδιο ήταν. Γειά σας ταγματασφαλίτες, χωροφύλακες και χίτες. Ας έχετε υπόψη σας ότι εγώ θλίβομαι για όλους τους σκοτωμένους και σύντομα θα κυκλοφορήσω ένα βιβλίο και εντοπίζω τους ηθικούς αυτουργούς. Βέβαια όσο μπόρεσα, γιατί δεν είναι εύκολο να προσεγγίσεις αρχεία και πρόσωπα. Αλλά καλώ τους απογόνους του γηραιού συνταγματάρχη Διονυσίου Παπαδόγγωνα να ερευνήσουν τη δολοφονία του . Προσωπική μου γνώμη ο Παπαδόγγωνας βρέθηκε στις συγκυρίες του πολέμου σε λάθος καραούλι. Δεν του ταίριαζε ο όρος προδότης γι αυτό τον δολοφόνησαν, γιατί γνώριζαν ότι θα πει την αλήθεια. Γι΄αυτό τον δολοφόνησαν. Γιατί ο Παπαδόγκωνας δεν έπαιζε με την ιστορία και θα τους αποκάλυπτε όλους.

Ολοι θα κριθούν από την ιστορία. Εμείς θα έχουμε αποδημήσει, θα την διαβάσουν οι επερχόμενες γενεές και θα μας κρίνους όλους.